Travelconnect.nl: De toekomst van de travelmarkt

S

Het succes van start-ups als Uber en Airbnb laat zien dat high potentials en ondernemers van nu zien wat consumenten willen. Voor traditionele reisorganisaties is het de uitdaging om hier een voorbeeld aan te nemen en dit succes te omarmen. KLM doet dit door te flirten met Airbnb, Uber heeft onlangs een deal gesloten met de Chinese zoekmachine Baidu. Er is durf voor nodig om nog een stap verder te gaan en te starten met investeren in de nieuwe generatie, zodat zij transformatie binnen het bedrijf aanjagen. Door teams van high potentials, slimme ondernemers en tech savvy consumenten samen te laten werken kunnen bedrijven producten en diensten voor de toekomst ontwikkelen met een dito customer centric experience.

Er is durf voor nodig om nog een stap verder te gaan en te starten met investeren in de nieuwe generatie, zodat zij transformatie binnen het bedrijf aanjagen.

Transformatie

In het Retail landschap is het gebruikelijk om deze nieuwe manier van ondernemen onder te brengen in een transformatie omgeving, zoals Blokker Holding bijvoorbeeld doet met Nextail. Als je de middelen hiervoor niet in huis hebt, kun je beginnen met het inhuren van digital transformatie consultants, zoals Spark Optimus, om jouw nieuwe manier van innoveren aan te jagen. Pure players zoals TravelBird zijn op dit moment voorlopers in de Travelmarkt en zijn succesvol omdat ze vanuit de basis goed ingericht zijn op de wensen van de klant van nu. Dit succes is ook voor traditionele bedrijven weggelegd, mits sterk wordt ingezet op transformatie.

Bootcamp

Het bezoeken van seminars en congressen is een gangbare manier om nieuwe kennis op te doen. Het heeft extra toegevoegde waarde om daarnaast ook te investeren in het organiseren van bootcamps waarin customer centricity en customer experience centraal staat; kijk niet alleen naar wat klanten willen, maar betrek ze vanaf het begin bij het proces.

Uitkomsten van deze bootcamps, in combinatie met de kennis van high potentials en ondernemers kunnen worden ingezet om nieuwe concepten en ideeën uit te denken. Deze benadering leidt uiteindelijk tot nieuwe proposities en succesvolle e-business waarmee je met de juiste oplossingen komt die het leven van de klant een stukje gemakkelijker maken. Intern zal deze aanpak zorgen voor nieuwe energie, trotse medewerkers en een boost voor de organisatiecultuur. Deze aanpak geeft traditionele reisorganisaties ook in de toekomst bestaansrecht, hiermee claimen zij op lange termijn een stabiel marktaandeel.

 Customer experience strategie

Uitgangspunt bij de ontwikkeling van deze nieuwe concepten is een customer centric focus. Door een customer experience strategie toe te passen, mogelijk met een omnichannel invulling, kun je 1 op 1 marketing organiseren, waardoor je je klant voorziet van realtime informatie op het moment dat deze hier behoefte aan heeft. Formeer teams met een combinatie van expertise op het gebied van psychologie (klantgedrag), economie (trends en ontwikkeling) en technologie (nieuwe gecombineerde innovaties).

Investeer in mensen die deze visie omarmen en proactief in kunnen spelen op de continu veranderende markt. Denk niet alleen aan personeel, maar investeer ook in het mee laten denken van consumenten. Op deze manier hebben traditionele reisorganisaties de toekomst van travel in handen en zijn zij in staat om ook in de komende jaren de reiziger aan zich te binden.

Bron: Travelconnect.nl

Recent Posts

Leave a Comment

travel-hdemerce